Inmiddels zijn jullie er wel achter wat voor merk motorfietsen wij hebben.  

 

Gelukkig zijn wij in het bezit van deze schitterende motoren waar we ons thuis op voelen.

Het motor rijden begon voor mij op een kawasaki die ik voor een prikkie kocht en zelf helemaal opknapte, hierna kocht ik een yamaha xj 600 maar die werd al snel te klein waarna ik een yamaha fj1200 kocht maar ik miste iets, ondanks dat het prachtige machines waren.

In 1998 krijg ik het gevoel te pakken op de Harley  die ik mocht lenen van mijn kameraad om mee te gaan naar de superrally in België. Een gevoel van rust, van laag toeren en nog een versnelling over hebben. Het hoog toerental wat mij zo snel deed overschakelen bij de Japanse motoren had ik nu niet meer.

Al snel volgde mijn eerste aankoop van een Harley.

Een Electric Light Classic uit `86 met een heerlijke ruggensteun want dat moet ik er wel bij zeggen ik heb een verkeerd gebouwde rug en daar had ik veel last van op de motor. Aangezien ik naar de superrally in België een plunjebaal achterop had waar ik lekker tegen aan kon zitten wist ik gelijk dat een ruggensteun een hoofdzaak was. Een zeer goede keus want het maakt niet uit hoelang de reis nu duurt, ik heb totaal geen last van mijn rug met zo`n ruggensteun.

Na heel wat jaartjes genot en plezier en heel wat samen te hebben gezien wil je natuurlijk met de tijd mee en ga je voor een jonger model en toen mijn vriendin ook een Harley ging kopen zag ik kans de mijne in te ruilen voor een jonger model uit `97.

Mijn vriendin kocht een sportster hugger uit 2003, een speciaal universery model ivm het 100 jaar bestaan van Harley. Het waren de laatste hugger modellen (hugger betekend extra verlaag model van de sportster) die er toen werden gemaakt dus we hadden niet veel keuze meer.  

Na wat extra accessoires en veranderingen ( wind schermpje, sissybar, extra verlagingssetje op de achter schokbrekers, en leren zijtassen ) konden we beide motoren halen op mijn vriendin haar verjaardag november 2003.

Ik wil niet zeggen dat we nooit geen problemen hebben met onze motoren een aantal problemen zijn de voorwiel lagers net voordat we naar de superrally in Zweden gingen, achterbrug ophanging toen we in Zweden waren en tot twee keer toe in twee jaar een motor revisie.

De eerste motor revisie was toen we met vakantie uit Tsjechie kwamen en de tweede was toen we met vakantie uit Frankrijk terug kwamen. Ondanks dat ik geen enkel probleem had gehad met mijn eerste Harley is dit dus een grote domper vooral als je beide revisies hebt laten repareren door een erkende dealer. Maar ik voel me nog steeds thuis op mijn Harley, zo gauw als ik op mijn motor zit vergeet ik effe alles en voel ik mij vrij een heerlijk gevoel.  En daarom rij ik Harley.     

 

 

 

Helaas hebben we na veel wikken en wegen in 2011 Syl der motor verkocht,  het motor rijden werd voor haar te gevaarlijk door medici klachten.  

Motor Verhalen
domboo

Na een aantal vakantie`s en motor treffen`s en veel gestapel achter op de koffer was ik er al snel achter dat een aanhanger achter de motor een goede optie zou zijn. Dus op zoek naar een aanhangertje en die vond ik van het merk EZS. De aanhanger moest wel wat opgeknapt worden zoals inbouw achterlichten, steun voor het reservewiel en een nieuw kleurtje aan de binnen en buitenkant. Ik moet zeggen geweldig zo`n aanhanger geen motor meer die top zwaar is door al dat gestapel en het rijdt zeer goed als je hem goed laad. Zware dingen onderin en natuurlijk een beetje kogel druk.